وبلاگ

خرید داکت اسپلیت در کرج

خرید داکت اسپلیت در کرج
4.8/5 - (21 امتیاز)

خرید داکت اسپلیت در کرج

بهترین قیمت های خرید داکت اسپلیت در کرج را از تاسیسات بارمان بخواهید. ما با ایجاد قیمت های کاملا رقابتی و ارائه محصولات اصلی برند های معتبر داکت اسپلیت در سطح استان البرز در خدمت همشریان محترم هستیم.

نمایندگی فروش داکت اسپلیت

فروشگاه بارمان مرجع تخصصی خرید داکت اسپلیت در کرج دارای جواز کسب تخصصی تاسیسات و تهویه مطبوع دارای نماد اعتماد الکترونیک داکت اسپلیت در استان البرز میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

انواع کمپرسور داکت اسپلیت

فروشنده خوب در فروش داکت اسپلیت در کرج ابتدا اطلاعات فنی مناسبی در رابطه با دستگاه مورد نظر ارائه می دهد. از این رو بهتر است با انواع کمپرسور در این دستگاه آشنا شوید.

کمپرسور داکت اسپلیت از سه نوع پیستونی ، روتاری ، اسکرال تشکیل می شود یکی از نکات مهمی که در انتخاب داکت اسپلیت باید به آن توجه شود نوع کمپرسور داکت اسپلیت متناسب با شرایط دمایی محیط می باشد
در مناطق گرمسیر ۳T مومن از نوع کمپرسور پیستونی و یا اسکرول استفاده می شود. در مناطق معتدل و سرد سیر مانند شهر کرج یا تهران از کمپرسور روتاری استفاده می شود.

 سیستم گرمایشی داکت اسپلیت

گرمایش داکت اسپلیت به دو دسته آبگرم گاز داغ استفاده می شود.حالت آب گرم معمولاً داکت اسپلیت از یک کویل رادیاتور مجزا جهت گرمایش که نیروی خود را از آب داغ پکیج دیواری و یا موتورخانه تامین می شود بهره می برد.نوع گرمایش گاز داغ از همان سیستم کمپرسور و گاز داغ توسط شیر چهار طرفه در کندانسور یونیت استفاده می‌شود.
در حالت کلی در صورت امکان و وجود آب داغ شوفاژ پکیج موتورخانه استفاده از نوع رادیاتور گرمایشی آب داغ بسیار به صرفه مصرف برق کمتر و دارای استهلاک کمتری می باشد

نحوه نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت در کرج نیز همانند هر دستگاهی نیاز به دانش فنی دارد و نمی‌توان بدون تخصص آن را نصب کرد. اما بطور کلی ابتدا باید فرایند کانال‌کشی انجام شود. معمولاً برای تولید هوای گرم، یک بخشی به نام کویل، در جلو و یا پشت دستگاه قرار می‌گیرد که آب گرم درون لوله‌های مسی جریان می‌یابد و فن موجود در دستگاه، هوا را در اتاق به چرخش وا می‌دارد. البته این موضوع در رابطه با هوای سرد نیز صادق است و به همین شکل مراحل آن پیاده‌سازی می‌شود. بطور کلی، توصیه می‌شود از یک متخصص برای نصب داکت اسپلیت استفاده

مزایا و معایب استفاده از داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت در کرج - https://tasisatbarman.com/

بدون شک هر دستگاهی دارای معایب و مزایای خاص خود است و این موضوع نیز اجتناب‌ناپذیر است. تنها باید اطمینان حاصل کرد که آیا مزایای دستگاه مورد نظر نسبت به معایب آن برتری داشته یا خیر. داکت اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه مطلب خرید داکت اسپلیت در کرج ، ما شما را با مزایا و معایب این دستگاه آشنا می کنیم.

معرفی انواع برندهای داکت اسپیلت در کرج

شرکت های تولید‌کننده سیستم‌های سرمایش و گرمایش بزرگ دنیا، در زمینه تولید این دستگاه نیز وارد شده و با هم در رقابت هستند. نمی‌توان گفت که کدام یک بهترین است زیرا رقابت سختی بین آنهاست و هر شرکت به دنبال نوآوری‌های جدیدتر در محصولات خود هستند.

داکت اسپلیت هایسنس، داکت اسپلیت میتسوبیشی و داکت اسپلیت سامسونگ برندهای پرطرفدار و با سابقه هستند که کیفیت آنها مثال زدنی است. به جرات می‌توان گفت که داکت اسپلیت جزو زیر ساخت هر ساختمانی محسوب می‌شود و بایستی در انتخاب نوع مناسب ساختمان، برند آن و نصب و نگهداری آنها دقت فراوانی به خرج داد.

  • اول

از نقطه نظر نصب و راه‌اندازی نیز باید گفت که داکت اسپلیت سیستم لوله‌کشی را به شدت کاهش می‌دهد که این کار علاوه بر هزینه، زمان عیب‌یابی در هنگام بروز مشکل را نیز کاهش می دهد. داکت اسپلیت علاوه بر این موارد، داکت ساختمان را نیز کوچکتر می‌کند. در دنیای امروز که انرژی حرف اول را می‌زند، داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه‌های قدیمی و سنتی، قیمت کمتری داشته و مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است

  • دوم

داکت اسپلیت قادر به تمرکز بر روی اتاق یا بخشی نیست. هنگامی که در یک خانه یا آپارتمان روشن می‌شود، تمام فضای اتاق‌ها هم دما می‌شوند. ترموستات موجود در دستگاه در بزرگترین فضا قرار دارد اما با این حال این موضوع برای همه خوشایند نیست. از طرفی اگر داکت اسپلیت با چیلر و یا مینی‌چیلر مقایسه شود، مصرف برق تا حدی بالاتر است، اما در برابر اسپلیت دیواری برق کمتری مصرف می‌کند. در پایان باید به ایجاد صدای آزار دهنده داکت اسپلیت اشاره کرد که البته این مشکل قابل حل است.

هنگام خرید داکت اسپلیت باید به چه نکاتی دقت و توجه شود

در خریددستگاه مذکور ، نکات بسیار مهمی وجود دارد که عدم توجه به آنها موجب عدم رضایت و حتی در بسیاری از مواقع اذیت و آزار مصرف کننده خواهد شد.

  • در اولین گام

انتخاب ظرفیت و قدرت صحیح و متناسب دستگاه داکت اسپلیت با محیط می باشد. به طور مثال در شرایطی که ظرفیت دستگاه داکت اسپلیت کمتر و ضعیف تر انتخاب شود موجب کاهش سرما و همچنین گرما در فصل زمستان و عدم رضایت مشتری می باشد. همچنین انتخاب پایین ظرفیت موجب دائم کار بودن دستگاه جهت تامین سرمایه و گرما و در مقابل هزینه مصرف برق بالا و همچنین استهلاک بیش از اندازه به دلیل دائم کار بودن دستگاه خواهد بود.

  • انتخاب نوع کمپرسور مناسب

متناسب با شرایط دمایی محیط سردسیر معتدل و گرمسیر انتخاب سیستم تهویه موتور فن ها جهت تامین هوای خروجی از یونیت داخلی انتخاب فن های بی صدا و با ارتعاش کم جهت محیط های مسکونی.

  • انتخاب موتور فن  های مناسب

متناسب و قویتر محیط های اداری و تجاری انتخاب نوع دستگاه داکت اسپلیت تک فاز و یا سه فاز و هم چنین مواردی بسیاری که همکاران ما در شرکت فدک سرما برای مشاوره رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد

داکت اسپلیت‌ چه زمانی به تعمیر نیاز دارد؟

بهتر است هر شش ماه یکبار داکت اسپلیت به کمک یک تعمیرکار سرویس شود. چنانچه با مشکلاتی از قبیل خنک نشدن دمای محیط،‌ خراب شدن ریموت داکت اسپلیت، کار نکردن سیستم گرمایشی،‌ داشتن آبریزش به هنگام کار کردن، داشتن صدای ناهنجار یونیت داخلی،‌ کم شدن باد داکت اسپلیت، روشن نشدن و یا ارور خطا نشان دادن بلافاصله پس از روشن شدن، مواجه گشتید برای تعمیر داکت اسپلیت با تعمیرکاران بارمان تماس بگیرید تا مشکل داکت اسپلیت شما را حل کنند.

نکاتی که قبل از خرید داکت اسپلیت باید بدانید

پس از اینکه یک فرد متوجه شد داکت اسپلیت چیست، باید حتما موارد و نکاتی که قبل از خرید داکت اسپلیت لازم است را هم باید بداند؛ شناخت این نکات کمک می کند تا بهترین انتخاب را هنگام تهیه داکت اسپلیت داشته باشیم و در آینده دچار مشکل نشویم!

توجه کنید که قبل از خرید داکت اسپلیت حتما این نکات را مورد توجه قرار دهید، زیرا در صورت عدم انتخاب صحیح، دستگاه باعث افت عملکرد و کاهش کارایی آن می‌شود.

نکات مهم در خرید داکت اسپلیت

نکاتی که بهتر است قبل از انتخاب داکت اسپلیت باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است.

  1. مارک داکت اسپلیت

انتخاب برند شاید مهم‌ترین نکته قبل از خرید داکت اسپلیت باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ برند در زمینه تولید و واردات این سیستم تهویه مطبوع فعال هستند، انتخاب کمی سخت می‌شود.

شرکت‌ها و برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه داکت اسپلیت فعال هستند. اما در کشور ما یکی از برندهایی که از نظر کیفیت، خدمات پس از فروش، قیمت مناسب، به کار بردن فناوری‌های به روز، گارانتی و غیره بیشتر مورد توجه مردم قرار  گرفته، داکت اسپلیت پارادایس است.

  1. داکت اسپلیت اینورتر یا معمولی

داکت اسپلیت از نظر کارایی و مصرف انرژی در دو مدل معمولی و اینورتر تولید می‌شوند. داکت اسپلیت‌های معمولی تنها دارای دو حالت خاموش یا روشن (با حداکثر توان) در عملکرد موتور یا کمپرسور است. یعنی حالت میانی و تنظیم سرعت عملکرد کمپرسور برای آن‌ها وجود ندارد.

اما با توجه به دمای محیط، اینورترها پس از چند دقیقه، سرعت کمپرسور را کاهش یا افزایش می‌دهند و می‌توانند عملکرد کمپرسور را در بازه ۰ تا ۱۰۰ مثلاً ۳۰ درصد، ۵۰ درصد و غیره تغییر دهند.

اصولا اسپلیت های کانالی اینورتر با راه‌اندازی و تغییر دور آرام کمپرسور امکان مصرف کمتر برق و جلوگیری از برق گرفتگی را فراهم می‌کند و بهتر است خرید داکت اسپلیت دارای اینورتر، برای ظرفیت‌های ۲۴۰۰۰ به بالا انتخاب شود.

مقایسه داکت اسپلیت‌های اینورتر با داکت اسپلیت معمولی:

  • اینورتر‌ها مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.
  • داکت اسپلیت اینورتر طول عمر بیشتر دارد.
  • داکت اسپلیت‌های اینورتر (اگرچه قیمت آن‌ها بالاتر است.) نسبت به داکت اسپلیت‌های معمولی برق کمتری مصرف می‌کنند. به طور متوسط مصرف برق داکت اسپلیت های اینورتر ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از داکت اسپلیت‌های معمولی است.
  • همچنین صدای تولید شده توسط دستگاه‌های اینورتر کمتر از دستگاه‌های معمولی است.
  • دستگاه‌های اینورتر در نحوه کانال‌کشی و لوله‌کشی با داکت اسپلیت‌های معمولی تفاوتی ندارند.
  1. ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

ظرفیت مناسب داکت اسپلیت باید با توجه به عوامل زیادی از جمله اندازه محیط و شرایط آب و هوایی منطقه تعیین شود.

اگر ظرفیت داکت اسپلیت به درستی انتخاب نشود، فشار زیادی به دستگاه وارد می‌شود که باعث آسیب و کاهش عملکرد دستگاه خواهد شد.

یکی از عواملی که باعث می‌شود دستگاه نتواند محیط را به خوبی خنک کند، انتخاب ظرفیت نادرست داکت اسپلیت است. پس هنگام خرید داکت اسپلیت به ظرفیت آن توجه داشته باشید.

  1. محاسبه تقریبی ظرفیت اسپلیت کانالی

با در نظر گرفتن پارامتر‌هایی مانند متراژ مربع، مساحت محیط و درصد رطوبت موقعیت جغرافیایی، می‌توان داکت اسپلیت را با ظرفیت مناسب انتخاب کرد. مثلا؛ اگر ضریب هوای تهران ۴۰۰ و متراژ مسکونی مورد نظر ۱۰۰ متر مربع باشد، با ضرب این اعداد به ظرفیت مناسب داکت اسپلیت ۴۰۰۰۰=۴۰۰*۱۰۰ می‌رسیم.

اما اگر همچنان برای محاسبه دقیق آن را مشکل دارید بهتر است برای خرید داکت اسپلیت جهت تعیین ظرفیت مورد نیاز، آخرین نقشه معماری واحدها و طبقات ساختمان خود را از طریق فکس یا ایمیل برای کارشناسان تجهیزات گرمایشی به مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی ارسال کنید.

  1. توان و مشخصات کنتور برق واحد خود

قبل از انتخاب و خرید داکت اسپلیت‌های مورد نیاز، علاوه بر توجه به ابعاد کولر یا پنل خارجی، ظرفیت و حجم تهویه کافی داکت اسپلیت انتخابی، اندازه فضای مورد نظر، باید موارد مهم دیگری مانند: نوع تک فاز یا سه فاز بودن و همچنین آمپر (A) برق مورد نیاز دستگاه در نظر گرفته شود.

به منبع تغذیه در واحد و همچنین ابعاد فیزیکی به خصوص ارتفاع پنل داخلی داکت اسپلیت برای امکان قرارگیری آن در بالای سقف کاذب واحد مربوطه توجه کافی داشته باشید.

  1. نوع گاز مبرد

مبرد ماده‌ای است که به صورت مایع در سیکل تبرید استفاده می‌شود و به دلیل پایین بودن نقطه جوش، انتقال حرارت را انجام می‌دهد.

گاز مبرد مورد استفاده در اکثر اسپلیت‌های کانالی R410a یا R22 است که به دلیل مضر بودن آن برای محیط زیست، چندین سال است که از آن استفاده نمی‌شود.

گاز R410 باعث کاهش مصرف برق و افزایش راندمان دستگاه می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از خرید داکت اسپلیت، دستگاهی را انتخاب کنید که نوع گاز مبرد آن R410 باشد.

  1. هزینه اجرای کانال‌کشی

جویا شدن و دانستن هزینه کانال‌کشی و هزینه‌های جانبی قبل از خرید داکت اسپلیت برای بسیاری از کاربران موضوع حائز اهمیتی است.

به طور کلی هزینه اجرای کانال‌های توزیع و برگشت هوا در داخل واحدها و اجرای لوله‌های مسی بین یونیت داخلی و یونیت خارجی داکت اسپلیت‌ها بر اساس فاصله و طول مسیر بین این دو قسمت متفاوت است.

اما با توجه به سوالات متداول سازندگان واحدهای مسکونی به عنوان یک برآورد کلی می‌توان هزینه اجرای آن‌ها را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت اولیه داکت اسپلیت در نظر گرفت. البته این برآورد تقریبی است.

توجه:

قبل از خرید داکت اسپلیت به مساحت محیط مربوطه توجه داشته باشید. اگر مساحت محیط شما بیش از ۱۲۰ متر است بهتر از دو داکت اسپلیت؛ یکی برای سرمایش و گرمایش در هال و پذیرایی و یکی برای اتاق‌ها استفاده کنید.

بدین منظور علاوه بر کاهش موثر مصرف برق به دلیل تقسیم فضاهای مورد استفاده، امکان کانال‌کشی کمتر، توزیع بهتر هوا، انتخاب ظرفیت و صدای کمتر توسط هر یک از داکت اسپلیت‌ها را خواهیم داشت.

نتیجه گیری

داکت اسپیلت‌ها یکی از رایج ترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به شمار می‌روند  که با توجه به هزینه مناسب و همچنین صرفه جویی در اتلاف انرژی بهتر است امروزه از داکت اسپلیت‌ها برای تنظیم دمای خانه، چه در فصل گرما  و چه در فصل سرما استفاده کنیم. اینگونه می‌توانیم هوایی را که همواره تهویه می‌شود استفاده کنیم. نصب این سیستم نیازمند دانش و مهارت است بنابراین نه تنها برای سرویس و تعمیر بلکه برای نصب داکت اسپلیت نیز بهتر است از متخصصین بارمان نمایندگی خرید داکت اسپلیت در کرج کمک بگیریم.

کلام آخر

نکات گفته شده در این قسمت از جمله نکاتی بود که تیم ما هنگام خرید داکت اسپلیت در کرج به خریداران عزیز جهت داشتن تجربه خرید عالی بیان می کنند.

خرید داکت اسپلیت در کرج

این مرکز مفتخر است با سالها سابقه درخشان در امر خدمت رسانی به شما عزیزان، اکنون خدمات خود را به صورت تخصصی در خرید داکت اسپلیت در کرج و در تمامی مناطق آن ارائه نماید. 

نحوه کارکردن داکت اسپلیت

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.