وبلاگ

خرید کولر گازی در کرج

خرید کولر گازی در کرج
5/5 - (9636 امتیاز)

خرید کولر گازی در کرج

بهترین قیمت های خرید کولر گازی در کرج را از تاسیسات بارمان بخواهید. ما با ایجاد قیمت های کاملا رقابتی و ارائه محصولات اصلی برند های معتبر اسپلیت در سطح استان البرز در خدمت همشریان محترم هستیم.

تعمیرات کولر گازی در کرج

فروشگاه بارمان مرکز تخصصی خرید کولر گازی در کرج با بهترین قطعات کولر گازی دارای جواز کسب تخصصی تاسیسات و تهویه مطبوع دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان البرز میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید لوازم کولر گازی در کرج

فروشگاه بارمان تامین کننده انواع قطعات و لوازم کولر گازی در کرج می باشد. لوازم جانبی کولر گازی و اسپلیت موجود در این فروشگاه تنوع بالایی دارد.

معرفی سیستم اسپلیت (کولر گازی)

کولرهای گازی به دلیل استفاده از گاز مبرد برای خنک کردن هوا، با این عنوان شناخته می شوند. هرچند که جریان مبرد در مقطعی از سیکل برودتی این کولرها به شکل مایع می باشد. اساساً کولرهای گازی در دو نوع پنجره ای و دو پارچه (اسپلیت) عرضه می شوند.

در کولرهای گازیِ پنجره ای، فرایند جذب گرمای اتاق و دفع آن در هوای بیرون از اتاق، توسط یک یونیت انجام می شود. اما در کولرهای گازیِ نوع اسپلیت، دو یونیت مجزا تعریف می گردد. 

معرفی سیستم داکت اسپلیت

داکت اسپلیت همانطور که از نامش پیداست، نوعی کولر گازی اسپلیت می باشد که هوای خنک تولیدی آن در یونیت داخلی با کانال کشی مصرف می شود.

بنابراین یک یونیت خارجی که در فضای بیرون از ساختمان نصب می گردد (مشابه فرایند کولر گازی) جریان مبرد را پس از تراکم و تقطیر (چگالش)، به سمت یونیت داخلی که درون سقف کاذب قرار گرفته، می فرستد. 

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت از نظر گرمایش

  • کولر گازی (اسپلیت):

    کمپرسور کولر گازی در هنگام استفاده از قابلیت گرمایش مانند حالت سرمایش ولی بصورت سیکل معکوس فعال بوده و تفاوتی در مصرف انرژی آن ایجاد نمی‌شود.

  • داکت اسپلیت:

     سیستم گرمایش دستگاه داکت اسپلیت معمولاً از آب گرم پکیج یا موتورخانه مرکزی تغذیه می‌شود و کمپرسور نقشی در اجرای عملیات گرمایش در داکت اسپلیت ها ندارد، این امر سبب می‌شود که دستگاه داکت اسپلیت در زمان استفاده از قابلیت گرمایش، مصرف برق بسیار پایینی داشته باشد.

خرید کولر گازی در کرج -

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت از نظر شکل ظاهری

کولر گازی (اسپلیت):

 همانطور که از نامشان پیداست کولر گازی های دوتکه یا اسپلیت، از دو یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده اند که یونیت خارجی (کندانسور) تفاوتی با دستگاه داکت اسپلیت ندارد و مشابه یکدیگر هستند.

اما از نظر یونیت داخلی (اواپراتور) تفاوت های اساسی وجود دارد زیرا که پنل داخلی کولر گازی معمولا روی دیوار نصب می‌شود و قابل مشاهده است. به همین دلیل زیبایی پنل داخلی کولرهای گازی برای تولید کنندگان و خریداران این دستگاه ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

داکت اسپلیت:

 برخلاف کولر گازی یونیت داخلی داکت اسپلیت معمولا بالای سقف کاذب نصب می‌شود و می‌توان از طریق کانال کشی تنها با استفاده از یک کندانسور چند اتاق جداگانه را خنک یا گرم نمود.یونیت داخلی داکت اسپلیت توکار بوده و تنها چیزی که قابل مشاهده می‌باشد دریچه ای زیبا و شکیل در سقف ورودی یا پاگرد بین اتاق ها است.

تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی از نظر قابلیت و قدرت سرمایش و گرمایش

با معکوس کردن سیکل کاری توسط یک شیر چهار طرفه مخصوص در این دو دستگاه ، می توان در فصول سرد از آنها به عنوان دستگاه گرمایشی استفاده نمود ولی معمولا به چند دلیل از این کار اجتناب می‌شود.

مهم ترین دلیل این است که مصرف برق برای گرمایش در ایران به علت ارزان تر بودن قیمت گاز نسبت به برق به صرفه نیست، به همین خاطر اگر در ساختمانی از کولر گازی استفاده شود، معمولا از سیستم مکمل گرمایشی مانند مجموعه پکیج و رادیاتور یا بخاری گازسوز و … نیز در فصل سرما باید استفاده کرد.

ولی در داکت اسپلیت می توان با افزودن یک کویل آبگرم  به اواپراتور(یونیت داخلی) و جاری کردن آبگرم ارسالی پکیج گازسوز دیواری یا بویلر موتورخانه ای به درون کویل و نیز چرخش فن اواپراتور، هوای گرم مطبوع و با قدرت بالا را در واحد توزیع نمود.

تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت از نظر تنظیم دما

  • کولر گازی:

     چون در هر اتاق یک اواپراتور و به ازای هر اواپراتور یک کندانسور وجود دارد، دمای هر کدام از اتاق‌ها را می توان مستقل و به میزان دلخواه تنظیم نمود و یا آن را خاموش و روشن کرد.

  • داکت اسپلیت:

     همه اتاق ها و سالن هایی که با کانال کشی به یک اواپراتور متصل می شوند، بصورت همزمان و با دمای یکسان سرد یا گرم می شوند، در غیر این صورت می‌توان در مسیر کانال ها به هر اتاق از ترمینال باکس (یونیت باکس یا همان دمپر برقی) برای باز و بسته کردن مسیر هوا استفاده کرد.

    مقایسه کولر گازی با انواع سیستم‌های سرمایشی

    اگر بخواهیم تفاوت میان سیستم‌های سرمایشی کولر گازی را با کولر آبی بیان کنیم باید گفت:

    1. کولر آبی هزینه و مصرف انرژی آن نسبت به کولر گازی کمتر است.
    2. نصب و راه اندازی کولر آبی آسان است.
    3. کولرهای گازی دارای فیلتر و سیستم تهویه مطبوع است.
    4. فضای نصب کولر گازی بسیار کم است و در مدل‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف ساختمان کولر گازی داریم.
    5. کولر آبی نمی‌تواند در زمان کم دمای محیط را یکنواخت کرد اما کولر گازی این گونه است.

    مورد بعدی تفاوت کولر گازی با سیستم‌های بسیار بزرگ سرمایشی مثل اسپلیت مرکزی، چیلرها و.. می‌باشد.

    1. هزینه ی کولرهای گازی به نسبت دیگر سیستم‌های سرمایشی بالا بسیار پایین است.
    2. همچنین کولرهای گازی فضای کمی‌را در محیط ساختمان اشغال می‌کنند.
    3. کولرهای گازی در حین روشن بودن زیاد پر سر و صدا نیستند.
    4. از نظر مصرف انرژی نیز نسبت به چیلر، اسپلیت مرکزی و.. بسیار کم مصرف هستند.
    5. نصب و راه اندازی کولرهای گازی آسان تر از دیگر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی می‌باشد.

انواع اسپیلت های پرتابل (کولر گازی قابل حمل)

اسپلیتر قابل حمل تک لوله ای
دریچه های تک لوله ای تنها یک راه خروج از هوای گرم به بیرون دارند، این خروجی از طریق لوله یا پنجره به بیرون متصل می شود. شایان ذکر است هوای مورد نیاز کندانسور از هوای داخل اتاق تامین می شود. کولر کوچک گازی پرتابل مونو تیوب بسیار مقرون به صرفه است، توصیه می شود هنگام استفاده از کولر کوچک گازی پرتابل درب های اتاق های مجاور را بسته نگه دارید، زیرا فن های نصب شده در این نوع کولر کوچک گازی فقط هوای ورودی و خروجی را مکش می کنند. به همین دلیل می توان بخشی از هوای مکیده شده را همراه با گرما به بیرون منتقل کرد که به مرور زمان باعث کاهش فشار هوای داخل اتاق می شود و به همین دلیل خوب است از ورود هوای گرم به داخل اتاق جلوگیری شود.

خرید کولر گازی در کرج

اسپیلت پرتابل دو لوله (Dual Hose)

اسپلیت های پرتابل دو لوله ای دارای دو لوله هستند، یک راه برای خروجی هوای گرم و یک راه برای تامین هوا به کندانسور. از مزایای این کولر کوچک گازی می توان به کاهش مصرف برق و کمبود هوای محیط و یا انتقال هوای محیط با حرارت به بیرون اشاره کرد.

خرید کولر گازی در کرج

قطعات تهویه مطبوع قابل حمل

مبرد
کمپرسور
پنکه
یک کولر کوچک گازی قابل حمل چگونه کار می کند

کولر گازی پرتابل علاوه بر کاهش دما، رطوبت را از محیط اطراف خود خارج می کند، به همین دلیل قسمت های اصلی کولر گازی پرتابل با هم متفاوت است و نحوه عملکرد آن به این صورت است که هوای گرم اطراف کولر کوچک گازی پرتابل به داخل آن کشیده می شود.

کولر گازی از طریق فن و در فاز بعدی با عبور هوای مکیده شده توسط کویل های کندانسور، گرمای هوا به کندانسور منتقل شده و باعث کاهش دمای هوا می شود.

در این فرآیند با جذب دما توسط کویل ها، مایع مبرد تغییر حالت داده و به حالت گازی تبدیل می شود، البته شایان ذکر است که پس از انتقال هوای سرد به محیط، گاز مبرد وارد کمپرسور شده و تحت فشار قرار می گیرد و تبدیل به مایع به کندانسور می شود. پس از انتقال هوای سرد به داخل اتاق، رطوبت جذب شده نیز به صورت قطرات آب به بیرون یا داخل خانه منتقل می شود.

نکاتی برای خرید کولر گازی پرتابل

در انتخاب دستگاه تنفس آتش نشانی پرتابل حتما به طول لوله یا دودکش متصل به آن توجه کنید، این مقدار نباید زیاد باشد زیرا باعث ایجاد مشکلات و خطرات ناشی از آن و همچنین کاهش راندمان نشت می شود.
در کولرهای سیار کمپرسور به دلیل نداشتن کندانسور خارجی مانند دیوار یا شکاف های ایستاده در داخل دستگاه تعبیه می شود و تمامی تجهیزات در یونیت داخلی قرار می گیرند، به همین دلیل توصیه می شود به موارد زیر توجه شود. میزان صدای تولید شده توسط دستگاه در زمان خرید.
هنگام خرید کولر کوچک گازی پرتابل به قسمتی که دستگاه برای خنک شدن نیاز دارد توجه کنید.
هنگام خرید کولر کوچک گازی پرتابل به این نکته توجه کنید که کولر گازی پرتابل باید نزدیک پنجره قرار گیرد زیرا لازم است دود خروجی از پنجره هدایت شود.
یک کولر کوچک گازی پرتابل نیاز به خروجی ۱۵-۲۰ آمپر دارد. زیرا در غیر این صورت با عدم روشن یا توقف کار کولر گازی مواجه خواهیم شد.
برندهای کولر گازی پرتابل

خرید کولر گازی در کرج

مزایای اسپلت قابل حمل

پین های قابل حمل قابلیت سرد و گرم کردن اتاق را دارد و یکی از مزایای آن عدم نیاز به لوله کشی و اشغال نکردن فضای اتاق است. نصب بلندگوهای قابل حمل بسیار ساده است زیرا حجم آنها بسیار کم است و می توان آنها را در گوشه ای از اتاق قرار داد و با اتصال به برق از آنها استفاده کرد. اسپلیت های قابل حمل مجهز به کمپرسور روتاری کم مصرف هستند و در مناطق معتدل قابل استفاده هستند. شایان ذکر است کولر گازی پرتابل برای افرادی مناسب است که محل سکونت دائمی ندارند. علاوه بر این، کولرهای گازی پرتابل این امکان را به کاربر می دهد که به راحتی فیلترها را جدا کرده و بشویید، به همین دلیل با این کار می توان میزان هوای ورودی به این کولرها را بهبود بخشید.

کولر گازی قابل حمل استفاده شده

به اشتباه به بسیاری از کاربران کولر گازی پرتابل توصیه می شود که از بانه یا مراکز فروش کولر کوچک گازی پرتابل دست دوم بدون خدمات پس از فروش خرید کنند، اما توصیه کارشناسان صنعت فامکو این است که محصول جدید را خریداری کنند زیرا به دلیل استفاده طولانی مدت، کولر کوچک گازی پرتابل دست دوم ممکن است عملکرد لازم را نداشته باشد و در نهایت هزینه سرویس و تعمیر را به کاربر تحمیل کند، در مورد کولر کوچک گازی پرتابل بانه در صورت آسیب دیدن در حین حمل هزینه خسارت به عهده کاربر می باشد. توصیه کارشناسان بارمان خرید محصول جدید است.

لیست قیمت کولر گازی پرتابل

کولر کوچک گازی پرتابل در قالب برندهای مختلف با ظرفیت های مختلف تولید می شود و اکثر خریداران این محصول بر اساس ظرفیت خنک کنندگی کولر کوچک گازی پرتابل اقدام به خرید این محصول می کنند. به همین دلیل توصیه می شود برای اطلاع از قیمت کولر کوچک گازی پرتابل با کارشناسان بارمان تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب به تفاوت های عمده دو دستگاه اسپلیت (کولر گازی های دوتکه) با داکت اسپلیت پرداخته شد. شما  می توانید برای مشاهده انواع کولر گازی و داکت اسپلیت با ظرفیت های متفاوت ۹۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ ، مدل های معمولی  و اینورتر، برند های برتر این محصولات ، مقایسه قیمت و خرید دستگاه های کولر گازی و داکت اسپلیت،به سایت تاسیسات بارمان مراجعه نمایید.

خرید کولر گازی در کرج

این مرکز مفتخر است با سالها سابقه درخشان در امر خدمت رسانی به شما عزیزان، اکنون خدمات خود را به صورت تخصصی در خرید کولر گازی در کرج و در تمامی مناطق آن ارائه نماید. 

بررسی کامل داکت اسپلیت

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “خرید کولر گازی در کرج

  1. رضا جاوید گفت:

    سلام
    من از این سایت دوبار خرید کردم هر دوبار کاملا حرفه ایی با برخورد خوب و از همه مهم نر قیمت های عالی و پشتیبانی فروش کم نظیر
    موفق باشید

    1. وبسایت تاسیسات بارمان گفت:

      ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.